12 Mart 2010 Cuma

HAMAMDAN SPOR SALONUNA GEÇİŞ














Sabahın 06.00 sında sokak ortasında deliler gibi yürümek. Yüzüme vuran sıcak küçük sinekler her şeye rağmen yapacağım ben bunu . ..Sabah sporu…. Lisede servise bindiğimde dalga geçtiğim sabahın kör saatinde altın uyku saatlerini sporda geçiren salaklar dediğim insanlardan biri oldum.

Spor yapanlar grubuna katılınca mutlu olanlarda var. Günümüz insanı arlarında konuşacak konu bulamayınca suni ortak noktalar belirliyor. Spor yapmak onlara ortak konuşma alanı sağlıyor. Sen ne yapıyorsun. Ben şu kadar kilo verdim, acaip sıkılaştım. Ama spor merkezlerinin en önemli rollerinden biride çapkınlık merkezi. Hatta bir rivayete göre eskiden hamamda kız göremeye giden erkek anneleri şimdi spor salonlarına gidiyor.

Spor yapmak bana gizlice kabullendirildi. Önce arkadaşlarım kilo aldın spor tek çözüm demeye başladı. Sonra televizyon kanallarında”, formumu spora borçluyum, her sabah spor yapmak beni zinde tutuyor, yürümek kalbe iyi gelir, koşmak zihni açar, plates turp yapar spor yapmazsan yaşama gibi telkinlerle sporsuz nefessizmişim gibi hissettim.

Bende sabah yürüyüşlerine başladım. Sabah yürüyüşü yapmaya başlayınca, yeni bir camia olduğunu öğrendim. Sabah saatleri 3 ‘e bölünmüştü. Sabah 06.00-07.00 arası çalışanlar gözleri yarı açık nereye gittiklerini görmeden kendilerini sokaklarda yürümeye atıyorlar. İlk 10 dakika yere yakın yürüyorlar. Sonra uyanma evresi bel dikleşiyor. Son 20 dakika ise haklı bir gururla yaptım yürümeyi başardım bugünde spora olan tapınma ayinim bitti diyerek evlerinin yolunu tutuyorlar.

Sabah07.00-08.00 arası üniversite öğrencileri yada sabah seansını kaçıran cezalılar. Herkes önüne bakarak, gözleri kamaştıran güneşe karşı uyku mahmurluğundan kurtulmak isteyenlerle dolar sahil. Ve hayvan severler onlarca köpek gezdiren, hayvan sahibi olmanın medenileşmede büyük pay sahibi olduğunu düşünüp, her köşe başına köpeklerini işetenler. Sağlıklı yaşam için yapılan spor için ideal mekan oluşturma merkezi.

Saat 08.00-09.00 arası ev hanımlar saati. En samimi saat. Çeşit çeşit insan . Fit kadınlar özel eşofmanlı, mp3 çalarlı, tempolu koşan kadınlar.. Başı bağlı sağlık her şeyden önemli, deyip yürüyen hanımlar. Sabah radyo programlarını aratmayacak kadar çok haber alışverişi yapan yüzeysel kanki ev hanımları.

Bu kadar spor dopingi olan bir dünyada obezite’nin hızla artması da ilginç tabi. Desteklenen sağlıklı yaşam menüleri, spor reklamları, 0 beden kadın dayatmasına rağmen fast foot ve geniş kalıplı insanların sayısı azalmıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder